Friday, April 16, 2010

Sama sama MEMBANTU mengurangi masalah PEMANASAN GLOBAL

Pemanasan global adalah adanya proses peningkatan suhu rata-rata atmosfer, laut, dan daratan Bumi.
Kalau anda semua perasan, sekarang ini kita dapat lihat bahawa suhu negara kita juga berubah kan?

Beberapa hari atau mungkin beberapa bulan ini. Anda semua pasti merasakan perubahan cuaca yang cukup signifikan. Siang terasa sangat panas dan malam pun juga sangat panas. Yups.. ini adalah akibat dari pemasasan global. Dimana jumlah karbon di udara sudah mulai semakin bertambah banyak. Dan juga diakibatkan menipisnya lapisan ozon. Sehingga ais yang ada dikutub mencair. Padahal ais di kutup adalah sebagai penyeimbang bumi.

Dunia telah pun melancarkan kempen 60 minute eart hour dimana Semua tenaga elektrik dimatikan selama 1 jam, Walaupun perkara ini nampak sangat remeh tetapi tahukah anda, dengan mematikan 1 jam penggunaan elektrik kita sebenarnya membantu menyelamatkan buli kita dari isu pemanasan Global :)

Di kesempatan  kempen 60 minute earth hour yang dianjurkan pelbagai pihak,  Mila juga tidak melepas kan peluang untuk menyertainya.

Jutaan terima kasih buat Suria FM kerana menjemput Mila untuk sama sama menjayakan 60 minute earth hour di Ampang baru baru ini..

sekitar dimajlis 60 minute Earth Hour
Sebagai manusia Kita perlu peka dengan masalah pemanasan Global ini.. Mungkin kita sendiri dapat membantu menyelamatkan bumi kita dari terus panas.

Sebenarnya jika semua orang di dunia ini peka dan sama sama turut serta menjayakan kempen ini, kita dapat membantu kempen ini, contohnya kita boleh KURANGKAN penggunaan PLASTIK, KURANGKAN Membuang botol botol PLASTIK, Kurangkan penggunaan KERTAS, KURANGKAN penggunaan Elektrik, KURANGKAN penggunaan AIR..BERHENTI membuat PEMBAKARAN TERBUKA dan banyak lagi..

Harapan Mila semua akan mengambil berat tentang masalah Pemanasan Global ini.. Moga Kita dapat selamatkan dunia kita dari terus PANAS

Salam satu Malaysia
Mila Jirin

www.facebook.com/pages/milajirin

2 comments:

  1. Mila,

    Berkenaan pemanasan global, penduduk-penduduk di salah satu pulau di kepulauan Caribbean telah pun menjadi manusia-manusia pertama yang terpaksa dipindahkan berkenaan peningkatan paras air laut.

    ReplyDelete
  2. pana sangat2 sebab kerakusan manusia juga . huhu

    ReplyDelete