Tuesday, March 23, 2010

IM IN LOVE!!!!!

Huhuhuuhu sebenarnya Mila IN LOVE with dunia memancing.. bukan pancing orang ya tetapi memancing ikan di laut!!!

Hobi ni Mila baru saja ceburi... baru nak mula menjinak jinak kan diri lah... Mila start suka memancing semenjak tahun lepas tahun 2009..

Mulanya mila hanya lah memancing di tepi pantai.. lepas dah terror dan pandai baling joran.. Mila upgrade sikit lah.. upgrade memancing di jambatan dan fishing spot.. yerlah bila dah terror baling joran tu berani lah nak pancing kat tempat ada orang :) bukan apa Mila takut kalau tak pandai baling joran lepas tu pancing kat tempat ramai orang kang... ada pula orang yang tersangkut mata kail hahahahaa....

hahahaha inilah wajah mila yang tengah semangat nak memancing...ok nak sambung cerita lagi ni.. lepas mila dah mula memancing di atas jambatan.. Mila mula memikirkan tempat mancing yang lebih mencabar.. jadi mila dan keluarga Mila..pergi lah memancing di Kelong di tengah laut... wowwwwwwwwwww best sangat sangat..... baru rasa cabarannya... cabaran yang paling mencabar ialah bila mata kail tersangkut di pukat... arghhhhhhh memang tention huhuhuu sebab mila pandai pancing jer.. tapi tak tau nak pasang mata kail hahaha... selalunya ayah mila yang akan bantu mila pasang mata kail... sian my dad hahaah :)

Ini lah Kelong.. Kelong ni selalu ditengah laut.. jadi di kelong ni ada tempat untuk kita rehat.. ada tandas dan yang paling penting ada tempat masak..  so tak da lah bosan sangat kan duduk tengah laut huhuhuuuhu...
Bila mila dah mula pandai pasang umpan sendiri.. baru lah ayah mila ajak mila pergi pancing atas boat.. selalunya boat akan pergi ke lubuk lubuk ikan.. wahhhhhh bestnya!!!!

Ini lah pengalaman yang paling best. bila dapat ikan. walaupun ikan tu tak lah besar sangat tapi rezekiiii!!!!
kalau semua nak tau.. bila mila ada ditengah tengah laut tu mila rasa tenang dan semua masalah dan segala tugasan kerja mila dapat lupakan buat seketika.. sebab mila fokus untuk memancing hahahha.. walaupun panas... tetap diharungi juga!

Keadaan memang panas.. Mula mula pergi awal pagi.. ok lah. tetapi bila dah masuk tengah hari.. huh! memang panas. nasib baik mila bawa sunblock jadi dapat lah mencegah dari pada kena sunburn :)
Jadi pada semua yang nak pergi memancing pastikan anda membawa bekalan sunblock yang mencukupi dan air mineral yang banyak. sebab bila panas badan kita akan terhidrat :) kurang air huhuhuh jadi kena minum banyak air putih :)
inilah hasil tangkapan yang berjaya mila bawa naik huhuhuhu alhamdullilah, ikan sembilang pun sodap!! kalau anda semua nak gi memancing.. bagi yang tinggal di kawasan lembah klang boleh lah mencuba memancing di pantai acheh. atau pun di pulau ketam.. best!!!!
Walaupun penat seharian di lautan... tetapi memang best.. sebab memancing mengajar kita untuk bersabar.. dan yang paling penting memancing mengajar kita erti tentang kehidupan.. jika kita rajin kita akan dapat.. kalau malas... tak dapat lah hahahah...
Ok lah pada sesapa yang tau lubuk yang best nak memancing boleh lah tinggalkan komen atau pun boleh bagitau mila di Facebook Mila atau pun di Pages Mila...

Salam 1 Malaysia!!
MilaJirin

1 comment:

  1. bagila sikit ikantu....apapun try the best untuk semua

    ReplyDelete